Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012

Θύελλα αντιδράσεων για τους όρους χρήσης του Instagram - Πλήθος αποχωρήσεων και διαμαρτυριών εναντίον της υπηρεσίας

Μετά την εξαγορά του από το Facebook και την πρόσφατη διακοπή της συνεργασίας του με το Twitter το γνωστό κοινωνικό δίκτυο φωτογραφιών, Instagram, ανακοίνωσε μία λίστα με τους νέους όρους χρήσης της υπηρεσίας.


Από τις πρώτες κιόλας ώρες υπήρξαν αντιδράσεις από την ηλεκτρονική κοινότητα για τους νέους όρους, που επιτρέπουν στο Instagram να μοιράζεται τις πληροφορίες των χρηστών του και τις φωτογραφίες τους με το Facebook, αλλά και με άλλους εξωτερικούς συνεργάτες για διαφημιστικούς κυρίως λόγους.

Οι νέοι όροι χρήσης δίνουν το δικαίωμα στην υπηρεσία να χρησιμοποιεί τις φωτογραφίες των χρηστών του για διαφημιστικούς λόγους χωρίς καν να χρειάζεται η συγκατάβαση από τον ίδιο τον εικονιζόμενο, γεγονός που κατέκρινε η εκτελεστική διευθυντής του κέντρου Ηλεκτρονικού Απορρήτου Πληροφοριών (Electronic Privacy Information Center). Ακόμα η υπηρεσία, αν και έχει θέσει το 13ο έτος σαν όριο ηλικίας, δεν εξαιρεί τους εφήβους από την παραπάνω διαδικασία.

Με τη διάδοση από τα Μέσα των νέων όρων υπήρξαν πολλές αντιδράσεις από το κοινό, που βλέπει μία πολύ χρήσιμη υπηρεσία, να θέλει να εκμεταλλευτεί τα πνευματικά δικαιώματα αλλά και την ιδιωτικότητα των χρηστών του. 

Ήδη πολλοί έσπευσαν να διαγράψουν το λογαριασμό τους και μέσα σε αυτούς και το National Geographic, που ανακοίνωσε πως απενεργοποιεί τον λογαριασμό του, καθώς θεωρεί ύποπτους τους νέους όρους και δηλώνει πως, αν παραμείνουν ως έχουν, θα αναγκαστεί να διαγράψει πλήρως το profile του.

Οι υπεύθυνοι του Instagram, από την άλλη πλευρά, προσπαθούν να ρίξουν τους τόνους, με τον συνιδρυτή της υπηρεσίας, Kevin Systrom να δηλώνει πως «η πρόθεση μας με την αναβάθμιση των όρων χρήσης ήταν να ενημερώσουμε τον κόσμο ότι αναζητούμε καινοτόμες ιδέας διαφήμισης, αντιθέτων υπονοήθηκε πως θα πουλήσουμε τις φωτογραφίες των χρηστών μας χωρίς καμία αποζημίωση. Αυτό είναι συκοφαντικό, για να είμαστε ξεκάθαροι, δεν έχουμε καμία πρόθεση να χρησιμοποιήσουμε τις φωτογραφίες εμπορικά!»

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου